PRÆSENTATIONSMATERIALE
Få speciallavet ikoner til eksempelvis brug i stedet for knapper eller som visualisering af dit indhold. Det understøtter din målgruppes forståelse af indholdet, når det præsenteres med visuelle elementer. Du kan eksempelvis få udarbejdet reklamemateriale såsom plakater, bogmærker eller visitkort eller få opsat forskellige former for publikationer, som bøger, pjecer eller hæfter.
FORMATER
FYSISKE FORMATER
Det kan eksempelvis være foldere, grafisk opsætning af bøger eller hæfter, visitkort, bogmærker eller plakater, der kan stå foran butikker eller hænges op på opslagstavler som reklame.
DIGITALE FORMATER
Det kan eksempelvis være e-bøger, flotte powerpoint præsentationer eller pjecer, der kan sendes rundt som reklame eller ses direkte på din hjemmeside.
REKLAMEMATERIALE
Bogmærker
Få designet fysisk reklame, der både er flotte og er brugbar for målgruppen. De kan deles ud til din målgruppe på messer eller i anden kontakt og bruges efterfølgende. Ved at få lavet brugbare og flot reklamemateriale øger det sandsynligheden for, at din målgruppe ikke blot smider din reklame ud, men bruger den aktivt og derfor mindes om dig, din virksomhed og dine ydelser senere hen. De kan både være dekorative, indeholde relevant information eller reklamere for dine ydelser.
Visitkort
Få speciallavet visitkort, der er tilpasset din visuelle identitet og har et professionelt og flot visuelt udtryk. De kan deles ud på i egen praksis, på messer eller i dine netværk. Det er altid godt at have et visitkort ved hånden, når du snakker med din målgruppe og potentielle kunder. Ved at uddele visitkort øger du sandsynligheden for, at din målgruppe husker dig og faktisk besøger din hjemmeside eller
Plakater
Få designet en plakat med fremvisning af dine budskaber eller ydelser eller som information eller ren dekoration. Du kan hænge dem op på kontoret, ved tilladte steder i bybilledet eller organisationer eller ved relevante samarbejdspartnere. Det øger sandsynligheden for, at din målgruppe bliver opmærksom på dig i andre kontekster end der, hvor du selv kan være tilstede.
EKSEMPLER
Reklamemateriale til madfestival i København
Reklamematerialet blev udarbejdet til Reuving IVS, der stod bag madfestivalen SPIS i København.
Plakaten blev udarbejdet til en madfestival, der skulle afholdes over nogle dage og havde konceptet “SPIS – en bid af verden”. Denne blev både trykt og hængt op samt blev brugt til online markedsføring af deres madfestival.
Illustrationen blev brugt som online reklamemateriale til madfestival “SPIS – dig varm”, der blev afholdt i efteråret 2016.
Som del af reklamematerialet fik Reuving IVS ligeledes udarbejdet en visuel identitet og logo, hvor deres visuelle udtryk til SPIS var alignet på tværs af reklamemateriale og kommunikationsmateriale.
Reklamemateriale for Studiemetro
Reklamematerialet blev udarbejdet til Studiemetro ved Aarhus Universitet og involverede både plakater og bogmærker samt opsætning af et spil til flere pop-up events.
Materialet blev hængt ud og uddelt på Aarhus Universitet i forbindelse med større markedsføring af den online platform, der nu går under navnet AU Studypedia.
OPLÆGSMATERIALE
Du kan få udarbejdet præsentationer til dine oplæg enten i digital eller fysisk form. Det digitale kan eksempelvis være som flotte Powerpoint-præsentationer eller Prezi-præsentationer. De fysiske materialer kan eksempelvis være posters til messer.
EKSEMPLER
Håndlavede konferenceplakater
De to posters er udarbejdet til DUN-konferencen 2019, som visuel præsentation af to projekter; AU Educate og Takeaway Teaching. Teknikken tager udgangspunkt i grafisk facilitering med en simpel streg og brug af enkelte farver, der er med til at fremhæve indholdet.
AU Educate:
Posteren blev udarbejdet som et brugerscenarie med udgangspunkt i en persona. På denne måde præsenteredes forskellige mulige veje gennem hjemmesidens indhold.
Takeaway Teaching:
Posteren blev udarbejdet som en formidling af udviklingen af projektet, der er udarbejdet af Hanne Balsby Thingholm. Her blev de oprindelige behov, involvering med fagpersoner, afprøvningen, videreudviklingen samt slutresultatet fremvist.
PRÆSENTATIONSMATERIALE TIL SÆTTEMØDE
Eksemplerne viser både brug af grafisk facilitering som formidling til et oplæg samt eksempler på, hvordan materialet kan bruges til at inddrage deltagerne i fælles diskussioner og drøftelser på mødet, eksempelvis i forbindelse med et udviklingsprojekt.
Afhængig af, hvad formålet er, kan det visuelle materiale have til formål at understøtte forståelse af indholdet eller lægge op til diskussion under mødet. Eksemplerne her stammer fra mit arbejde med AU Educate ved Aarhus Universitet.
Oplæg med grafisk facilitering
Eksemplet viser en håndlavet præsentation af forskellige formater for afholdelse af online vejledning, som blev brugt til grafisk facilitering på et møde om emnet. Dette var med til at sikre, at alle talte ud fra samme udgangspunkt og kunne stille spørgsmål til formaterne.
Målet var derfor ikke at lave en helt rent og færdig præsentation, men bruge den rå skitse til at tale ud fra og bringe deltagerne sammen.
WORKSHOPMATERIALE
Hvis du skal afholde workshops eller arbejdsmøder, kan du få udarbejdet indbydende arbejdspapirer, skabeloner til udfyldelse eller diskussion. Nedenfor ses både eksempler på fysisk materiale, der gives til workshopsdeltagere til fælles udfyldelse og gruppearbejde samt eksempler på visuelle skabeloner, som er blevet brugt til uddannelsesdage og individuelt arbejde.
EKSEMPLER
Blended learning
Workshopsmaterialet blevet brugt til et seminar om Blended Learning, hvor en kollega og jeg faciliterede undervisere i at planlægge forløb med brug af teknologi.
Inddragende forløb om digitale kompetencer
Det rosa materiale blev brugt i forskningsprojektet DiDaK på Aarhus Universitet, hvor undervisere skulle indgå i et forløb om at understøtte elevers digitale kompetencer i gymnasiet.
Visuelle skabeloner til at fremme dialog om læring og egne læreprocesser.
De visuelle stilladser er udarbejdet til praktisk anvendelse i alsidige læringssituationer. Stilladserne tilbyder guidende sætninger og spørgsmål til udfyldelse, så den lærende kan reflektere over og blive mere bevidst om, hvor den lærende er i sin læreproces og kan blive mere bevidst om, hvordan læreprocessen kan tilgås. De visuelle stilladser er udarbejdet i samarbejde med Hanne Thingholm.
Visuelle skabeloner til at fremme dialog om pædagogisk udvikling i praksis
De visuelle stilladser er udarbejdet til arbejdet med pædagogisk praksis og til anvendelse i forbindelse med kurser og workshops. Skabelonerne er designet til at blive brugt i forbindelse med egen pædagogisk udvikling i dialog med fagfæller. De guider deltagerne til at reflektere undervejs i udfyldelsen og diskutere med hinanden. De visuelle stilladser er udarbejdet for Hanne Thingholm.
OPSÆTNING AF BØGER / HÆFTER / PRÆSENTATIONER?
Få opsat dit faglige indhold som bøger, e-bøger, hæfter eller måske dit powerpoint til en større præsentation. Du producerer selv teksten og eventuelt billeder, medmindre du har brug for hjælp til visualiseringerne. Jeg sætter det elegant op, så indholdet fremstilles flot i din fysiske eller digitale publikation. Opsætningen kan tilpasses efter dine behov og ønsker. Nedenfor ser du eksempler på, hvordan et hæfte / bog / pjece kan sættes op til enten fysisk print eller som digitalt produkt.