Jeg har gennem mange år arbejdet med grafisk design – både analogt og digitalt. Jeg arbejder både med grafisk facilitering, faglig visuel formidling, udvikling af visuel identitet og anden form for illustrering.

Herunder ses eksempler på noget af det visuelle materiale, som jeg har udarbejdet til enten virksomheder eller forskellige projekter, jeg har arbejdet med i.


INFOGRAFIK

Visualisering af Aarhus Universitet

Til et online studiestartsforløb (Study@AU) illustrerede jeg Aarhus Universitet, hvor både en tidslinje samt generelle informationer om universitetet skulle vises til nye studerende. Ovenstående infografik er sat op i H5P, hvilket muliggør, at man kan få informationer ved at trykke på “i”-ikoner ved hver del af illustrationen.


Visuelle skabeloner

Visuelle stilladser til at fremme dialog om læring og egne læreprocesser.

De visuelle stilladser er udarbejdet til praktisk anvendelse i enhver læringssituation. Stilladserne tilbyder guidende sætninger og spørgsmål til udfyldelse, så den lærende kan reflektere over og blive mere bevidst om, hvor den lærende er i sin læreproces og kan blive mere bevidst om, hvordan læreprocessen kan tilgås. De visuelle stilladser er udarbejdet i samarbejde med Hanne Thingholm.

Visuelle skabeloner til at fremme dialog om pædagogisk udvikling i praksis

Workshopmateriale

Det tyrkise materiale er blevet brugt til et seminar om Blended Learning, hvor en kollega og jeg faciliterede undervisere i at planlægge forløb med brug af teknologi. Det rosa materaile blev brugt i forskningsprojektet DiDaK, hvor undervisere skulle indgå i et forløb om at understøtte elevers digitale kompetencer i gymnasiet.


VISUEL IDENTITET

Jeg tror det i høj grad handler om at finde kernen af projektet/virksomheden og synliggøre denne på en simpelt og indbydende måde. Det skal kunne kommunikere, hvad det er og vække genklang, når eventuelle kunder ser det igen.

At udarbejde visuelle identiteter til mindre virksomheder, forskningsprojekter, udviklingsprojekter og iværksættere er både en udfordring, men en sjov en af slagsen. Der er meget på spil – følelser, holdninger, præferencer, som både kan være udtalte og uudtalte i bestillingen af en visuel identitet. Nogle gange kan man bare se og mærke, om et logo passer til projektet eller virksomhedens identitet, eller om det ikke gør.

Når jeg udarbejder en visuel identitet laver jeg ofte en “simpel” udgave og en mere “kompleks” udgave. På den måde kan man bruge den komplekse til at kommunikere mere omkring projektet/virksomheden (og eksempelvis bruge det som banner eller coverbillede), hvor den simple kan benyttes som selve logoet.