Mit arbejdet med grafisk design varierer i udtryk afhængig af målgruppen og den kontekst, hvor det skal bruges. Jeg har blandt andet udfoldet mit arbejde med grafisk design med faglig visuel formidling, infografikker, udvikling af visuel identiteter, fysisk reklamemateriale og anden form for illustrering. Derudover arbejder jeg også med grafisk facilitering. Herunder ses eksempler på noget af det visuelle materiale, som jeg har udarbejdet til enten virksomheder eller forskellige projekter, jeg har været involveret i.


INFOGRAFIK

Visualisering af Aarhus Universitet

Infografikken udarbejdede jeg til et online studiestartsforløb (Study@AU), hvor jeg illustrerede Aarhus Universitet gennem forskellige visuelle elementer og en tidslinje, der går igennem billedet. Infografikken er tegnet i hånden, farvelagt digitalt og sat op i H5P, hvilket muliggør, at man kan få flere informationer om universitetet, hvis man klikker på “i”-ikonerne ved hver del af illustrationen.


VISUELLE SKABELONER

Visuelle stilladser til at fremme dialog om læring og egne læreprocesser.

De visuelle stilladser er udarbejdet til praktisk anvendelse i alsidige læringssituationer. Stilladserne tilbyder guidende sætninger og spørgsmål til udfyldelse, så den lærende kan reflektere over og blive mere bevidst om, hvor den lærende er i sin læreproces og kan blive mere bevidst om, hvordan læreprocessen kan tilgås. De visuelle stilladser er udarbejdet i samarbejde med Hanne Thingholm.

Visuelle skabeloner til at fremme dialog om pædagogisk udvikling i praksis


VISUEL IDENTITET

At udarbejde visuelle identiteter til mindre virksomheder, forskningsprojekter, udviklingsprojekter og iværksættere er både en udfordring, men en sjov en af slagsen. Der er meget på spil – følelser, holdninger, præferencer, som kan være mere eller mindre udtalte. Nogle gange kan man bare se og mærke, om et logo passer til projektet eller virksomhedens identitet, eller om det ikke gør.

Jeg tror det i høj grad handler om at finde kernen af projektet/virksomheden og synliggøre denne på en simpelt og indbydende måde. Det skal kunne fange målgruppens opmærksomhed og vække genklang, når eventuelle kunder ser det igen.


WORKSHOPMATERIALE

Blended learning

Workshopsmaterialet blevet brugt til et seminar om Blended Learning, hvor en kollega og jeg faciliterede undervisere i at planlægge forløb med brug af teknologi.

Inddragende forløb om digitale kompetencer

Det rosa materiale blev brugt i forskningsprojektet DiDaK på Aarhus Universitet, hvor undervisere skulle indgå i et forløb om at understøtte elevers digitale kompetencer i gymnasiet.